Terug naar overzicht

Stefan van Keukens Van Lommel: “Promobuild is net als ons een familiebedrijf dat belang hecht aan een persoonlijke aanpak”

23 augustus 2024
Keukens Van Lommel

Stefan Van Lommel is medebestuurder van Keukens Van Lommel, een familiebedrijf dat zo’n 30 jaar geleden werd opgericht door zijn vader. En een bedrijf dat al even lang samenwerkt met Promobuild. Stefan vertelt je zelf hoe die samenwerking is geëvolueerd.

“De naam van ons bedrijf verklapt het al: met Keukens Van Lommel bouwen en installeren wij kwalitatieve keukens voor onze klanten en partners. Maar da’s niet alles! Je kan bij ons terecht voor alles wat met interieur te maken heeft: dressings, badkamers, slaapkamers, maatkasten, noem maar op.”

“In het begin van mijn carrière hier deed ik zelf mee de verkoop van onze projecten, was ik het aanspreekpunt van de eindklant en werkte ik rechtstreeks samen met Promobuild. Intussen heb ik een andere functie en ligt die verantwoordelijkheid bij onze verkopers. Maar de samenwerking met Promobuild is nog altijd even sterk en ik heb nog steeds heel nauw contact met hen.”

Al meer dan 30 jaar trouwe partners

“Promobuild en Keukens Van Lommel zijn bedrijven die ongeveer even oud zijn. Onze samenwerking dateert vanaf dag 1. Wij hebben zelfs de allereerste keuken geplaatst in een Promobuild-appartement, intussen al meer dan 30 jaar geleden. En die samenwerking loopt nog altijd heel vlot! We zijn goed op elkaar afgestemd en kennen elkaar door en door.”

“De samenwerking is intussen geëvolueerd omdat de manier waarop mensen leven is geëvolueerd. Vroeger leverden wij enkel keukens en badkamers bij Promobuild. Nu voorzien wij mee het volledige interieur. Het begint bij Promobuild dat een appartement of huis uittekent, daarna doen wij een voorstel voor een basiskeuken en de rest van het interieur. Koopt een klant deze woning? Dan komt hij bij ons langs en bekijken we samen hoe we dit verder op maat uitwerken.”

Hoe trends evolueren

“De sector waarin we werken is enorm boeiend, maar verandert ook snel. De voorbije 10 à 15 jaar was het de trend om een strak, afgelijnd interieur te hebben. Terwijl het de laatste 2 jaar eerder draait om organische vormgeving met ronde vormen. Dat is natuurlijk minder evident aangezien het materiaal waarmee we werken hard is en niet altijd even flexibel of plooibaar is.”

“Gelukkig zijn wij altijd mee met de nieuwste generatie van machines en trends. We bouwen ook nieuwe productiefaciliteiten om de stijgende vraag en het groter volume aan te kunnen. Zo behouden we de hoge kwaliteitsnorm.”

De kracht van familiebedrijven

“Promobuild is een heel solide bedrijf. Als je hier als klant mee samenwerkt, heb je gegarandeerd een toppartner om je droomwoning mee te realiseren. Dat komt zeker ook omdat ze net als ons een familiebedrijf zijn. Onze beide families hechten oprecht belang aan een persoonlijke aanpak. Je bent geen nummer. Ze luisteren naar de noden van jou als klant.”

“Zelf kocht ik ook al bij Promobuild. Je weet wat je aan hen hebt, en je mag er zeker van zijn dat zij je topkwaliteit bieden. Ze hebben oog voor detail, van ruwbouw tot afwerking. Daarnaast slagen ze er altijd in om goed gelegen locaties te vinden voor hun projecten, steeds op wandelafstand van het centrum en toch ver genoeg van de drukte. Kortom, een betrouwbare, kwalitatieve partner waar wij nog héél lang mee willen samenwerken.”

 

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen doen? Op zoek naar advies voor je eerste appartement of huis op een toplocatie? Geef ons vrijblijvend een seintje en dan bekijken we het samen.

Handige Gids:
Investeren in vastgoed? Breng het naar een hoger niveau met deze tips
Download